XVI Międzynarodowa Konferencja Naukowa z cyklu „Musica practica, musica theoretica”
XVI Międzynarodowa Konferencja Naukowa z cyklu
Musica practica, musica theoretica
W poszukiwaniu idiomu kompozytorskiego: poetyka, stylistyka, technika
ŚRODA, 10 KWIETNIA 2019, SALA PREZYDENCKA, GODZ. 10.00
SESJA III
Idiom kompozytorski – geneza, ewolucja i tożsamość, cz. I
prowadzenie dr hab. Artur Kroschel
10.00-10.30
mgr Karolina Dąbek
Akademia Muzyczna Kraków
Idee determinizmu i indeterminizmu w twórczości Iannisa Xenakisa i György Ligetiego na przykładzie „Pithoprakty” oraz „Clocks and clouds”
10.30-11.00
PhD candidate Blake Parham
The Sydney Conservatorium of Music
Defining, Tracking and Summarizing the Idiom of an Invisible Man. The Evolution of Roman Palester’s Compositional Voice
11.00-11.30
dr Kinga Krzymowska-Szacoń
Katolicki Uniwersytet Lubelski
Ewolucja idiomu kompozytorskiego Szymona Laksa w kontekście biografii i artysty
11.30-12.00
dr hab. Violetta Przech
Akademia Muzyczna Bydgoszcz
O tożsamościach Zbigniewa Bargielskiego…
12.00-12.30
przerwa na kawę
SESJA IV
Idiom kompozytorski – geneza, ewolucja i tożsamość, cz. II
prowadzenie dr hab. Violetta Przech
12.30-13.00
mgr Maria Majewska-Mocek
Akademia Muzyczna Poznań
Idiom opery w XXI wieku na przykładzie twórczości kompozytorów polskich
13.00-13.30
PhD Iryna Riabchun
Ukraińska Narodowa Akademia Muzyczna im. Piotra Czajkowskiego, Kijów
Neo-Folkloric Tendencies in the Piano Heritage of I. Konstantinidis: the Mechanisms of Functioning of Poetics in the Individual Composer’s Style
13.30-14.00
Podsumowanie konferencji
prowadzenie dr Mikołaj Rykowski